donderdag 17 november 2016

Beginners Wherigo demo

 29-10-2016
 Ik had een hele oude gsm waarmee ik kon lezen en schrijven, maar die zat een aantal jaren geleden in een tas die werd gestolen, dus moest ik een nieuwe hebben.
Dat exemplaar leidde een eigen leven en ik heb er nooit mee uit de weg gekund.
Laatst wilde ik bellen, moest ik op vrijgeven drukken, telefoon was vrijgegeven, ik ging bellen maar ik moest eerst op vrijgeven drukken, vrijgegeven...dat herhaalde zich een keer of tien en toen was ik het zo ontzettend beu, dat ik besloot om het ding nu dan toch maar te vervangen door een slim apparaat...
En met dat slimme ding kunnen we nu ook Wherigo caches doen.
Mowgli en ik spelen graag (sprookjes) zoek en vind spelletjes en daar lijken Wherigo's wel wat op.
Mowgli heeft zich verdiept in het laden van cartridges enz en zo gingen we vandaag dan op weg naar het UZ Leuven, om daar een Wherigo voor beginners te proberen.
 In deze buurt is er een cacheteam (Dani&Iris)  die erg actief zijn in het maken van Wherigo's en zij hebben deze beginners cache gemaakt.
Er werd heel duidelijk uitgelegd hoe of wat, zelf wij begrepen het hahaha.
De route was niet al te lang, maar ging wel over een mooi stukje waar we ook nog eens een prachtig uitzicht op Leuven hadden.
Bij een opdracht moesten we even 'uitvinden' hoe we dat moesten doen, maar het lukte en uiteindelijk kwamen we dan aan het eind van de route bij de cache!
Die hebben we ook kunnen vinden en daarmee was onze eerste Wherigo zoektocht helemaal geslaagd en we gaan er zeker meer doen.

Geen opmerkingen: